mediculmeu.com - Ghid medical complet. Sfaturi si tratamente medicale.  
Prima pagina mediculmeu.com Harta site Ghid utilizare cont Index medici si cabinete Contact MediculTau
  Ghid de medicina si sanatate  
Gasesti articole, explicatii, diagnostic si tratament, sfaturi utile pentru diverse boli si afectiuni oferite de medici sau specialisti in medicina naturista.
  Creeaza cont nou   Login membri:
Probleme login: Am uitat parola -> Recuperare parola
  Servicii medicale Dictionar medical Boli si tratamente Nutritie / Dieta Plante medicinale Chirurgie Sanatatea familiei  



Afectiunile tegumentului
Index » Boli » Afectiunile tegumentului
» Reactii cutanate induse de medicamente

Reactii cutanate induse de medicamente


Share





Reactiile cutanate sunt printre cele mai frecnte reactii adrse la medicamente. in primele faze ale bolii induse medicamentos, interntia terapeutica prompta poate limita toxicitatea. Acest modul se concentreaza asupra reactiilor adrse cutanate la alte medicamente decat agentii topici, si trece in revista incidenta, manifestarile si patogenia reactiilor cutanate la medicamente si agenti terapeutici.

UTILIZAREA DE MEDICAMENTE PRESCRISE IN STATELE UNITE
Peste 1,5 miliarde de retete, pentru 60.000 de produse medicamentoase care includ circa 2.000 de agenti activi diferiti, sunt eliberate anual in S.U.A. Numai pacientii spitalizati primesc anual circa 120 milioane de cure terapeutice medicamentoase, si jumatate din adultii americani primesc medicamente prescrise pe reteta in ambulatoriu in mod regulat. Pana la 15% din zilele de spitalizare sunt dedicate tratamentului toxicitatii medicamentoase.




INCIDENTA REACTIILOR CUTANATE

Desi reactiile adrse medicamentoase sunt frecnte, este dificil de a preciza incidenta, gravitatea si efectele lor finale asupra sanatatii. Faptul ca informatiile detaliate asupra acestor reactii sunt inadecvate reflecta in parte dificultatea silirii unui sistem pentru supragherea postmarketing (dupa comercializare) care sa fie economic realizabil si, in acelasi timp, capabil de a furniza date clinice utile. Informatiile disponibile provin din evaluarea pacientilor spitalizati, din anchete epidemiologice, din studii de premarketing si din raportari voluntare.Intr-un studiu, circa 2% din pacientii spitalizati au avut reactii cutanate, constand din eruptie (rash), urticarie sau prurit in timpul spitalizarii si indicele de reactie globala pe cura de tratament medicamentos a fost de 3:1000. Penicilinele, sulfonamidele si derivatii de sange sunt raspunzatoare pentru doua treimi din reactiile cutanate. Au fost calculate estimari algoritmice specifice ale indicilor cantitativi de reactie specifici pentru anumite medicamente dintre cele frecnt utilizate la cei spitalizati. Indicii de reactie pentru anumite medicamente frecnt utilizate sunt rezumati in elul 56-l. Studiul a aratat ca cele mai multe reactii cutanate apar in prima saptamana de expunere la medicament. Exceptii au fost penicilinele semisintetice si ampicilina; aproximativ jumatate din reactiile la aceste medicamente au aparut la mai mult de 1 saptamana de la administrarea initiala. Riscul reactiilor alergice nu a fost legat de varsta, diagnostic sau de nilul sanguin de uree la internare. Reactiile cutanate au fost mai frecnte la femei.
Distributia tiparelor morfologice ale eruptiilor medicamentoase ingrijite intr-o sectie de dermatologie dintr-un spital finlandez cu interes special pentru eritem fix postmedicamentos a cuprins reactiile de tip exantem (32%), urticarie si/sau an-gioedem (20%), eruptii medicamentoase fixe (34%), eritem polimorf (2%), sindrom Stens-Johnson (1%), dermatita exfoliativa (1%) si reactii de fotosensibilitate (3%).



Atestarea riscului celor mai gra forme de eruptii medicamentoase asociate cu anumite medicamente ramane o preocupare importanta. Alcatuite pe baza unor studii de specialitate retrospecti pe un esantion de populatie reprezentativ pentru necroliza epidermica toxica (NET) si sindromul Stens-Johnson din Germania si Franta, exista in prezent studii prospecti ce sersc ca baza pentru studii de control in aceste tari si in altele. Aceste informatii, impreuna cu date de la organizatii de promovare a sanatatii si de la Medicaid, sugereaza ca riscul acestor reactii este intre 1 si 10 la milion persoana-ani. Medicamentele cel mai frecnt asociate cu aceste reactii cuprind antibioticele sulfonamidice, aminopenicilinele, fenitoinul si medicatiile antiepileptice structural inrudite si unele medicamente antiinflamatorii nesteroidiene.




Tipareste Trimite prin email



loading...







Adauga documentAdauga articol scris

Copyright © 2008 - 2020 : MediculTau - Toate Drepturile rezervate.
Reproducerea partiala sau integrala a materialelor de pe acest site este interzisa, contravine drepturilor de autor si se pedepseste conform legii.

Termeni si conditii - Confidentialitatea datelor




  Sectiuni Boli:


 
Fa-te cunoscut!
Invitatie Online - promoveaza produse medicale

Promoveaza! firme, clinici, cabinete medicale. Locul ideal sa spui si la altii ca existi.

 

Creaza cont si exprima-te

vizitatorii nostri pot fi clientii tai